Nederlandse Dansdagen

De Nederlandse Dansdagen is een organisatie die zich inzet voor de Nederlandse dans. Met als hoogtepunt een jaarlijks terugkerend festival dat plaatsvindt in en vanuit Maastricht. In de eerst week van oktober wordt een scala aan dansvoorstellingen en het beste van de Nederlandse dans getoond: van ‘klassiek’ tot ‘urban’ van ‘avant garde’ tot ‘moderne dans’. […]

Nico Yerna

Nico Yerna werkt procesmatig, waarbij hij van tevoren niet weet waar ieder kunstwerk zal eindigen. Een speciale plek in dit proces is gereserveerd voor het ontrafelen en opbouwen van de schilderkundige ruimte, waarbij veelvuldig digitale media worden ingezet.Verdere thema’s zijn contact en afstoting, organische bewegingen versus – al dan niet geometrische – vastliggende structuren, menselijke […]

Nicole Mulkens

Geboren met een potlood in de hand dus altijd al bezig met tekenen. Ik ben de docentenopleiding gaan volgen aan de Academie Beeldende Kunsten Maastricht (ABKM) omdat ik graag met tekenen verder wilde en daarbij ook anderen wilde inspireren. Na mijn afstuderen in 2007 ben ik me gaan toeleggen op zowel tekenen en illustreren in […]

Nikki Pelaez

Door het gebruik van verschillende teken- en schildertechnieken in combinatie met fotografisch beeldmateriaal creëert Nikki Pelaez een raadselachtige wereld. Haar werk zit vol tegenstellingen, zowel inhoudelijk als ook qua vorm en techniek. Thema’s als; vertrouwdheid en vervreemding, onschuld en verdorvenheid, verbondenheid en eenzaamheid spelen een rol. Nikki Pelaez bouwt haar werken op uit verschillende lagen. […]

Nowah Kater

Afgestudeerd als goudsmid aan de Vakschool Schoonhoven en beeldende kunst aan MAFAD Maastricht, kenmerkt mijn werk zich met zowel beeldende kunst – installatie en schilderen – als met ambachtelijke aspecten – toegepaste objecten en muziekinstrumenten. Mijn meeste inspiratie haal ik uit de natuur. Ik ben geboeid door haar schoonheid, oerkracht en sereniteit. Keramiek is het […]

Paul Devens

Paul Devens’ werk is gebaseerd op artistiek onderzoek naar sociale context, historie, ruimtelijke kwaliteiten en gebruik van een plek. Daarbij wordt veelvuldig gebruik gemaakt van technologie en architectuur en is het zichtbare vaak gepaard aan het hoorbare. Of andersom. https://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Devens Foto: Peter Cox

Paul Drissen

Geboren [1963 NL Oirsbeek] in het geboorteland van Mondriaan en De Stijl, verbindt Paul Drissen de invloed van modernistische abstractie met de hedendaagse schilderpraktijk. Daarbij maakt hij werken die de nadruk leggen op het gebruik van fragiele, soms grillige gebaren en kwetsbare materialen die zachte geometrische vormen en lijnen naast elkaar plaatsen. Door de muur […]

Prisca Sinay

Academie St Joost Breda, ABK Maastricht, Afstudeerrichting : MonumentaalMaster, Universidad de Granada, Granada (Spanje) Poezie, Literatuur en Kunstgeschiedenis Sinds 2008 woon en werk ik in Spanje als beeldend kunstenaar, eerst in Granada, daarna in Malaga.Vanaf januari 2022 ben ik huurder van SAM in de Batterijstraat en werk zodoende ook regelmatig als kunstenaar in Maastricht.

Rick van der Linden

Rick van der Linden (Eindhoven, 1987) woont en werkt in Maastricht. In 2012 behaalde hij cum laude een Master of Arts in Interior Architecture. Zijn werk richt zich op de relatie tussen mensen en hun omgeving, waarbij de samenhang tussen onderzoek en ontwerp de basis vormt. Hij gaf diverse jaren les op de Academy of […]

Rinie Cauberg

Opleiding: Monumentale vormgeving Architectonische vormgeving Werk: Houtskooltekeningen/schetsen Abstract met een gelaagde, ruimtelijke en sobere uitstraling Existentiële grondslag Ei-tempera schilderijen op doek Ontwerpen/bestektekeningen voor een plein, tuin en meubels Ontwerpen/bestektekeningen bouwdetails voor renovatie jaren-dertig-huis