Roger Huskens

Ontwerper

Roger Huskens is een ontwerper in de breedste zin van het woord. Hoewel zijn achtergrond in grafisch ontwerp ligt, dekt dat vakgebied niet de lading van zijn werk. Het gaat vooral over identiteit en de zoektocht naar de kern van een verhaal, bedrijf, persoon, etc. Dat uit zich niet gewoon in een logo/huisstijl, maar in het ontwikkelen en ontplooien van de persoonlijkheid van een merk, organisatie, persoon of product. Ieder item dient deze persoonlijkheid van het merk te ademen. Of dat nou in materiaal, kleur en taalgebruik is of juist dat dingen zijn die je juist níet zegt of doet, wat normaliter wel van je verwacht wordt. Roger is constant bezig met nieuwe technieken en kanalen te vinden, zodat hij zo veel mogelijk zijn expertise kan toepassen om het gehele verhaal van ideevorming, concept en strategie tot product, de verpakking, promotie en de algehele ervaring kan realiseren.

In zijn SAM-atelier runt hij een ontwerp Studio (ROGER+ / www.rogerplus.com) gericht op het ontwikkelen van merken/identiteiten en alles wat daaromheen komt kijken. Daarnaast heeft hij in 2019 de stoute schoenen aan getrokken en ook zelf een merk opgericht; Dicks Don’t Lie. Dit indie-merk is bedoeld om met humor en een schattige beeldtaal te schuren met de preutsheid die zich nu ontwikkeld binnen de maatschappij. Activistisch zonder te schreeuwen, maar op een oprechte, positieve, schattige en humoristische manier gesprekken op gang te brengen. De producten variëren van unisex streetwear en accessoires, tot met de hand gezeefdrukte kunstwerken, poppen, etc. Hierbij werkt hij ook graag samen met locale & internationale kunstenaars om zijn visie te versterken met de hoogwaardige ambachten die om hem heen beschikbaar zijn. Alle ontwerpen en producten zijn naast de webshop: www.dicksdontlie.com ook te krijgen in verschillende conceptstores over de hele wereld (Berlijn, Parijs, Brussel, Londen, Basel, Los Angeles, etc.) en de grootste musea van Nederland (Stedelijk Museum Amsterdam, Van Abbemuseum Eindhoven, Bonnefantenmuseum, Museum Voorlinden, Museum Arnhem). Het plan is de hele wereld te veroveren, zodat iedereen wel iemand kent die van Dicks Don’t Lie gehoord heeft. Het doel is dat uiteindelijk niemand raar staat op te kijken als zelfs de meest conservatieve mensen straks een schattig glanzend piemeltje ergens in hun huis of op hun kleding hebben schitteren.