Hen Vermeiren

Als autodidact kunstschilder, heb ik gezocht naar mijn innerlijk en heb daardoor veel stijlen en technieken behandeld en ontdekte nieuwe schildertechnieken. Ik ben geen kunstenaar die extreme onderwerpen hanteert maar af en toe ook wel eens wereldse problemen weergeeft.De rode draad in al mijn werken is mijn kleurenpalet want daaraan herkent men mijn “stijl” Mensen […]
Herma van den Heuvel

Na schilderen, beelden en geblazen glas is het nu weer tijd voor papier. Al tekenend komen er vormen en beelden die ik vertaal op het kleine vlak. Het is werken van klein naar groot en hierna een materiaalkeuze om verder uit te werken en te vertalen. Glas in lood? Zeefdruk op glas??? 3D print????
Hilda Haafkens

Mijn werk: Schilderijen; meestal geïnspireerd door het landschap.Ruimtelijk werk van papier-maché in combinatie met hout en metaaldraad.Mijn schilderijen en het ruimtelijk werk zijn narratief, maar wat het is en wat er gebeurt is blijft verborgen, raadselachtig, onverklaarbaar. Het verhaal geeft zich niet zomaar prijs.Handgeschept papier met bloemen, soms in combinatie met een draadachtige constructie.De pulp […]
Ilona Smeets

In mijn kunstwerken en workshops laat ik de verschillende culturen, die ik heb mogen beleven en ervaren, samenvloeien met mijn eigen persoonlijkheid. Ook in mijn workshops is een duidelijke invloed zichtbaar uit andere delen van de wereld. Ik werk met verschillende materialen als vilt, beton, keramiek en textiel.
Ilona van den Brekel

Naast beeldend kunstenaar werk ik ook voor een aantal culturele instellingen als productie- en zakelijk leider (o.a. voor Viewmaster Projects, de Nederlandse Dansdagen en Bureau Europa. Daarnaast ben ik verbonden aan het Maastricht Institute of Interdisciplinary Arts (iArts).
Ines den Rooijen

Mijn werk bestaat uit tijdelijke interventies, beelden, tekeningen, schilderingen, collages en korte filmpjes.Bij de beelden in de openbare ruimte probeer ik bij de voorbijganger een interacte / beleving op te roepen. Het concept voor het beeld hangt samen met de lokatie en/of context. Vanuit deze uitgangspunten kies ik het materiaal, de vorm en de tijdsduur […]
Iris Desiree Claessens

Iris Desiree Claessens is a Dutch fine jewellery label based in Maastricht, the South of the Netherlands. She graduated in 2017 from the Maastricht Academy Fine Arts and Design. Through her upbringing and an inherent interest she learned to love the wonders of nature. She now translates this appreciation for nature into jewellery pieces. The […]
Jack Reubsaet

“Zie alleen al de oude waarden die beelden en schilderijen zo veel gewicht geven, ze worden ingeruild voor piepschuim en platte ‘lichtgevende’ verfstreken. Wanneer eeuwigheid wordt ingeruild voor fragiliteit en tijdelijkheid, dan is de beer los. Wanneer spel en fictie het vervolgens ook nog van de werkelijkheid winnen, dan zijn zelfs de aloude fundamenten niet […]
Jean-Pierre Zoetbrood

Jean-Pierre Zoetbrood is een conceptueel kunstenaar.Zijn werk bestaat uit een complexe structuur van werken, die zijn opgebouwd uit telkens wisselende “clusters” die tijdelijke imaginaire presentaties vertegenwoordigen.De werken hebben geen gebruikelijke stijl-opvatting en kunnen zeer uiteenlopend van karakter zijn.Zijn werk is ondergebracht in diversen musea, o.a. Haags Gemeentemuseum, Bonnefantenmuseum. Verder in de Rijkscollectie en diverse particuliere […]
Jelle Stiphout

Jelle Stiphout (1991) is regisseur, cultuurwetenschapper, schrijver, componist, (stem)acteur en beeldend kunstenaar. Tijdens zijn studie aan de Toneelacademie Maastricht (2018) heeft hij als regisseur een breed scala aan disciplines onderzocht. Van opera, muziektheater en locaðeater tot aan beeldende kunst, performance art en nieuwe media zoals games en bovenal de snijvlakken daartussen. Tijdens Talentlab 2021 van […]